topografoi.com



Recent Posts

Pages: 1 [2] 3 4 ... 10
11
Καλησπέρα, ήθελα να ρωτήσω στο πρώτο ερώτημα αν η περιοχή που περικλείει κάποιο πολύγωνο στην παλιά ημερομηνία(1945-60) έχει ελάχιστα σπίτια και κατά το διάστημα 2015-16 αυτά έχουν πυκνώσει τότε πρόκειται για συνεχή αστικό ιστό ή ασυνεχή, ή θέλουμε εκτάσεις που ήταν εξολοκλήρου πριν γεωργικές ή δασικές;
12
Κυρίες, Δεσποσύνες και Κύριοι,

καλησπέρα σας :-)

Είμαστε σε μια δύσκολη περίοδο και έχει αλλάξει ο τρόπος διδασκαλίας. Η 9η άσκηση (πρώτο μέρος) έγινε σήμερα Τετάρτη 29/4. Θυμίζω ότι κέντρο επικοινωνιών για την Φωτοερμηνεία-Τηλεπισκόπηση είναι το http://mycourses.ntua.gr/ = ο ιστοχώρος του μαθήματος. Σας παρακαλούμε θερμά μελετήστε τις οδηγίες, παρακολουθείτε τις ανακοινώσεις και τηρείτε τους κανόνες όσο το δυνατόν.

Η απάντηση αποριών με προσωπική επαφή είναι αδύνατη και αντικαθίσταται από την χρήση του φιλόξενου φόρουμ εδώ στο topografoi.com.

Είμαστε σε μια περίοδο πρόκλησης για εμάς και τους συνανθρώπους μας και οφείλουμε κι εμείς με την σειρά μας να δώσουμε νέο ύψος στον πήχη «ατομική ευθύνη».

Καλή και γόνιμη μελέτη και Καλό Μήνα :-)

Λέφτερα,
Ch Iossif
13
Κυρίες, Δεσποσύνες και Κύριοι,

Καλό μήνα :-)

Ερώτηση:
«στην εκφώνηση λέει "Σε μια θερμική εικόνα (μια ημερομηνία λήψης) της περιοχής σας" ενώ εσείς όταν είχατε κάνει την παράδοση είχατε πει και για τις δύο τι ισχύει τελικά ;»

Απάντηση:
Ισχύει η εκφώνηση της άσκησης : Verba volant, scripta manent. Αλλά και αυτή δεν είναι γραμμένη σε πέτρα, «βελτιώνεται». Άλλωστε θα χρειαστείς δύο εποχές σε επόμενη άσκηση / ερώτημα (και άρα αυτό την χρειάζεται την «βελτίωσή» του ;-) )

Λέφτερα,
Ch Iossif
14
Κυρίες, Δεσποσύνες και Κύριοι,

καλό μήνα :-)

Ερώτηση:«μπορουμε να χρησιμοποιησουμε το ΝDVI αλλά με < αντι για >»

Απάντηση:
Ένας δείκτης έχει εντοπιστεί επειδή αναδεικνύει, σχεδόν πάντα με υψηλές τιμές, μια φασματική κατηγορία. Στην περίπτωση του NDVI την βλάστηση κάθε είδους. Η χρήση της ανισότητας < έχει ανάποδο αποτέλεσμα : ότι ΔΕΝ ανέδειξε ο δείκτης. Αυτό όπως μπορεί να είναι οτιδήποτε άλλο και άρα θα πρέπει να αποφεύγεται. Αντίθετα επιβάλλεται έρευνα για έναν νέο δείκτη ο οποίος να αναδεικνύει αυτό που  «φαίνεται» στην περίπτωση του <.

Λέφτερα,
Ch Iossif
15
καλησπέρα. θα ηθελα να ρωτησω στο 1ο ερώτημα για την ανάδειξη του έδαφους μπορουμε να χρησιμοποιησουμε το ΝDVI αλλά με < αντι για > , όπως είχατε δείξει.Δεν μπορώ να καταλάβω πώς αλλάζει το αποτελεσμα , έιναι σαν να αντιστρέφουμε τον δείκτη? πως το αιτιολογω
ευχαριστω εκ των προτέρων
16
Καλησπέρα σας, στην άσκηση 8 στο ερώτημα 3.α θέλετε να φτιάξουμε κατωφλιώσεις για ένα από τα κανάλια 10,11 της μια εποχής ή και των δύο. Ρωτάω γιατί στην εκφώνηση λέει "Σε μια θερμική εικόνα (μια ημερομηνία λήψης) της περιοχής σας" ενώ εσείς όταν είχατε κάνει την παράδοση είχατε πει και για τις δύο τι ισχύει τελικά ;
17
Ερώτηση : Εάν θέλω να χρησιμοποιήσω δύο τελεστές στο raster calculator γράφω "crop1_ndvi@1 > 0.1 AND crop1_ndvi@<0.2" ?
Απάντηση : Σχετικά με τη σύνταξη στο QGIS, μπορείς να βάλεις το απλό : 0.1 > "crop1_ndvi@1"  AND  "crop1_ndvi@1" < 0.2   θα δουλέψει.

Ερώτηση : Όσον αφορά την κατωφλίωση για να επιλέξω τιμές χρησιμοποιήσα τόσο το ιστόγραμμα αλλά και το "identify features" στο QGIS. Παρόλα αυτά μερικές κατωφλιώσεις δεν ήταν τόσο πετυχημένες...θα μπορούσα κάπως με τα πολύγωνα που είχαν υλοποιηθεί στην άσκηση 5 να βρω καλύτερες τιμές ή να αιτιολογήσω τη μη πετυχημένη κατωφλίωση στον αστικό χώρο πχ?
Απάντηση : Σχετικά με την κατωφλίωση, η οποία αποτελεί τον μεγαλύτερο «πονοκέφαλο», όταν προσπαθούμε να εφαρμόσουμε αλγεβρικές μεθόδους σε εικόνες, για να εντοπίσουμε μεταβολές χρήσεων γης, καλύτερα να αναζητήσεις κατώφλι, με ότι έχει ειπωθεί μέσα στο μάθημα, δηλαδή ιστόγραμμα (του δείκτη, λόγου κλπ που έφτιαξες) σε συνδυασμό με το «identify tool» στο QGIS (ανοίγει και με  Ctrl + Shift + I).
Θα μπορούσες να χρησιμοποιήσεις και άλλες μεθόδους, κυρίως στατιστικές (ακόμη και με τη βοήθεια των πολυγώνων που είχες φτιάξει, αλλά εάν τα τελευταία δεν είναι απολύτως αντιπτοσωπευτικά της κατηγορίας, θα αποτύχουν στατιστικά). Ξεκινάμε όμως από τον πιο βασικό τρόπο, που είναι αυτός που ειπώθηκε στο μάθημα, οπότε μείνε σε αυτόν (για αυτήν την εκπαιδευτική φάση).
Η μη πετυχημένη κατωφλίωση, δεν οφείλεται μόνο στον αστικό χώρο, ο οποίος φαντάζομαι υπονοείς ότι σου «μπερδεύει» τις φασματικές σου υπογραφές. Υπάρχουν και άλλεςς κατηγορίες που δημιουργούν «εμπλοκές», ανάλογα το είδος της κατηγορίας που θέλεις να κατωφλιώσης (πχ αν προσπαθείς να βρεις κατώφλι (άνω ή κάτω) για την αραιή βλάστηση, θα σε επηρεάζει και η πυκνή βλάστηση(στο άνω κατώφλι) και το γυμνό έδαφος, χορτολιβαδικά, βοσκότοποι κλπ στο κάτω κατώφλι).

18
Κυρίες, Δεσποσύνες και Κύριοι,

καλησπέρα σας :-)

Ερώτηση:
«στην άσκηση 8 στην φωτοερμηνεία, στο 1ο ζητούμενο, δεν έχω καταλάβει, θα πρέπει να φτίαξουμε ένα έγχρωμο σύνθετο για κάθε διαχρονική αλλαγή; και αυτό θα μπορεί να γίνει με την βοήθεια δεικτών ή μόνο με την απομόνωση του κάθε καναλιού, από την κάθε εικόνα;»

Απάντηση:
Ένα διαχρονικό (multitemporal) έγχρωμο σύνθετο είναι ένα σύνθετο RGB όπου στα κανάλια της οθόνης (RGB) έχουν αντιστοιχηθεί κανάλια από διαφορετικές εποχές (άρα διαχρονικό). Η διαφορά από τα έως τώρα γνωστά σας σύνθετα είναι ότι αντί να έχει διαφορετικά κανάλια μιας εικόνας (μιας εποχής) έχει το ίδιο (σχεδόν πάντα) κανάλι, λόγο ή δείκτη από διαφορετικές εποχές (άρα διαφορετικές εικόνες). Σε ένα τέτοιο σύνθετο είναι πιθανό να απεικονίζονται περισσότερες της μιας αλλαγές. Οι αλλαγές αυτές τεκμηριώνονται τόσο θεματικά όσο και χρονικά. Για παράδειγμα εφόσον εντοπίσουμε μεταβολή στην βλάστηση και άρα βάλουμε δείκτη βλάστησης ή 4ο κανάλι, άνοιξη στο κόκκινο και φθινόπωρο στο πράσινο, θα εμφανιστούν οι καμένες εκτάσεις με κόκκινο ενώ με κίτρινο οι εκτάσεις χωρίς μεταβολή. Με πράσινο θα φανεί ότι φύτρωσε από την άνοιξη μέχρι το φθινόπωρο.
Αν βάλουμε άλλους δείκτες/κανάλια/λόγους θα βρούμε αλλαγές σε άλλες θεματικές κατηγορίες. Ζητούνται οι πιο σημαντικές μεταβολές στην περιοχή σας οι οποίες δεν χρειάζεται να ξεπερνούν τις τρεις θεματικά για τις ανάγκες της άσκησης. Οπότε, πιθανόν, αν δουλέψετε με δείκτες να χρειαστούν τρία διαχρονικά έγχρωμα σύνθετα.

Ερώτηση:
«Στο ερωτημα 2 γ. Θελετε να συγκρινουμε το corine 2012 με το corine 2018 και να πουμε διαφορες καινπου μπορει να οφειλονται;»

Απάντηση:
Εδώ το ερώτημα μας ζητάει (μεταξύ άλλων) να ελέγξουμε αν οι αλλαγές που εντοπίσαμε έχουν ήδη εντοπιστεί από τα σχετικά corine. Άρα ΝΑΙ απαιτείται σύγκριση των corine με κατηγοριοποίηση των αλλαγών που εντοπίζονται. Αυτό περιέχει προφανώς μεγάλο περιθώριο εσφαλμένης εκτίμησης εξαιτίας της χρονικής απόστασης μεταξύ των εικόνων και των corine. Αυτό είναι προφανώς σε γνώση των διορθωτών και ΔΕΝ επηρεάζει την βαθμολόγηση της άσκησης (αντίθετα από την πλήρη τεχνική τεκμηρίωση η οποία βαθμολογείται αυστηρά).

Καλή και γόνιμη μελέτη :-)

Λέφτερα,
Ch Iossif
19
Κυρίες, Δεσποσύνες και Κύριοι,

καλησπέρα σας :-)

Είμαστε σε μια δύσκολη περίοδο και έχει αλλάξει ο τρόπος διδασκαλίας. Η 8η άσκηση έγινε σήμερα Μεγάλη Τετάρτη 16/4. Θυμίζω ότι κέντρο επικοινωνιών για την Φωτοερμηνεία-Τηλεπισκόπηση είναι το http://mycourses.ntua.gr/ = ο ιστοχώρος του μαθήματος. Σας παρακαλούμε θερμά μελετήστε τις οδηγίες, παρακολουθείτε τις ανακοινώσεις και τηρείτε τους κανόνες όσο το δυνατόν.

Η απάντηση αποριών με προσωπική επαφή είναι αδύνατη και αντικαθίσταται από την χρήση του φιλόξενου φόρουμ εδώ στο topografoi.com.

Είμαστε σε μια περίοδο πρόκλησης για εμάς και τους συνανθρώπους μας και οφείλουμε κι εμείς με την σειρά μας να δώσουμε νέο ύψος στον πήχη «ατομική ευθύνη».

Καλή και γόνιμη μελέτη και Καλή Ανάσταση :-)

Λέφτερα,
Ch Iossif
20
Δεν θα σου απαντήσει κανείς στην ερώτηση αυτή. Πρέπει να κάνεις δοκιμές για την δική σου εικόνα και περιοχή. Με βάση τον πίνακα ανακλαστικότητας που έφτιαξες στην 5η άσκηση ή έστω και με το διάγραμμα ανακλαστικότητας της εκφώνησης. Όπως λέει και η άσκηση : Να πειραματιστείτε και να εφαρμόσετε αρκετούς δείκτες καναλιών και στις δύο εικόνες Landsat 8....
Pages: 1 [2] 3 4 ... 10
Copyright © topografoi.com