topografoi.com
19 Απρ 2019, 02:22 *
Καλώς ορίσατε, Επισκέπτης. Παρακαλούμε συνδεθείτε ή εγγραφείτε.
Χάσατε το email ενεργοποίησης;

Σύνδεση με όνομα, κωδικό και διάρκεια σύνδεσης
Νέα: Αν κάτι δεν είναι στη θέση του, βοηθήστε μας να το διορθώσουμε :-)
Σελίδες: [1]
  Εκτύπωση  
Αποστολέας Θέμα: Φωτοερμηνεία Τηλεπισκόπηση Εαρινό 2019 - Άσκηση 6  (Αναγνώστηκε 381 φορές)
chiossif

Μηνύματα: 272



WWW
« στις: 21 Μάρ 2019, 19:02 »

Κυρίες, Δεσποσύνες και Κύριοι,

καλησπέρα σας :-)

Σήμερα 21/3 ολοκληρώθηκε η 6η Άσκηση του τρέχοντος εξαμήνου στην ΦΤ. Έτσι, για να βοηθήσουμε την διαδικασία επίλυσης αποριών, ανοίγουμε αυτό το θέμα στο οποίο μπορείτε να υποβάλετε τις ερωτήσεις σας και να διαβάζετε τις ερωτήσεις και τις απαντήσεις των άλλων.

Μην ξεχνάτε ΠΡΙΝ ρωτήσετε να διαβάζετε κατά σειρά: τις οδηγίες για το μάθημα και τις ασκήσεις του, τις σημειώσεις σας και ότι έχει ήδη ερωτηθεί εδώ ή αναρτηθεί εδώ.

Καλή και γόνιμη μελέτη :-)

Λέφτερα,
Ch Iossif
Καταγράφηκε

Dimitris812

Μηνύματα: 2


« Απάντηση #1 στις: 25 Μάρ 2019, 13:04 »

To RasterBandRatio που το τρεχουμε γιατι δεν τρέχει μέσα στο QGIS
Καταγράφηκε
chiossif

Μηνύματα: 272



WWW
« Απάντηση #2 στις: 25 Μάρ 2019, 18:51 »

Καλησπέρα σε όλες και όλους :-)

Το πρόγραμμα RasterBandRatio.py περιέχει διεπαφή με τον χρήστη κατά την εκτέλεση. Συγκεκριμένα τον ρωτά ποιο κανάλι θέλει για αριθμητή και ποιο για παρονομαστή. Έτσι ενώ είναι ιδανικό για εκτέλεση πολλών διαδοχικών λόγων σε μία πολυκάναλη εικόνα ΔΕΝ μπορεί να χρησιμοποιηθεί ΕΝΤΟΣ του QGIS python console διότι το τελευταίο ΔΕΝ υποστηρίζει διεπαφή με τον χρήστη κατά την εκτέλεση.

Πάντα λέφτερα και λόγω της ημέρας,
Ch Iossif
Καταγράφηκε

panoskan

Μηνύματα: 4


« Απάντηση #3 στις: 28 Μάρ 2019, 18:44 »

Καλησπέρα, έχω μερικές απορίες:

1) Πως εξηγούμε το οτι οταν ο λόγος είναι >1 τα πιξελ της συγκεκριμένης κατηγοριας εχουν ανοιχτούς τονους και αντιστοιχα όταν ειναι <1 είναι σκούρα?

2) στο 4α μπορείτε να μου πειτε τι γραφουμε στο cmd γιατι γραφω 'python -m RasterBandRatio.py' και δεν μου το τρεχει

Καταγράφηκε
chiossif

Μηνύματα: 272



WWW
« Απάντηση #4 στις: 28 Μάρ 2019, 23:06 »

Καλησπέρα, έχω μερικές απορίες:

1) Πως εξηγούμε το οτι οταν ο λόγος είναι >1 τα πιξελ της συγκεκριμένης κατηγοριας εχουν ανοιχτούς τονους και αντιστοιχα όταν ειναι <1 είναι σκούρα?

2) στο 4α μπορείτε να μου πειτε τι γραφουμε στο cmd γιατι γραφω 'python -m RasterBandRatio.py' και δεν μου το τρεχει



Καλησπέρα :-)

Στην πράξη 4-3 / 4+3 ενισχύεται η βλάστηση διότι η βλάστηση έχει σαφώς μεγαλύτερες τιμές στο κανάλι 4 από ότι στο 3. Άρα ο αριθμητής είναι θετικός και ότι έχει μεγάλες τιμές φαίνεται άσπρο ενώ μικρές μαύρο.
Αν μιλάγαμε για τον λόγο 4 / 3 τότε...

Κώδικας:
python RasterBandRatio.py

αρκεί χωρίς άλλες παραμέτρους ΕΔΩ. Μέσα στο πρόγραμμα βάζεις το όνομα της κομμένης χωρίς το τιφ και όταν τρέχει αριθμητή και παρονομαστή...

Λέφτερα,
Ch Iossif
Καταγράφηκε

johng

Μηνύματα: 2


« Απάντηση #5 στις: 02 Απρ 2019, 17:19 »

καλησπέρα. έλειπα την πέμπτη που έγινε το μάθημα για τους λόγους και δείκτες λόγω εργασίας, και οι απορίες παραμένουν ανυπερβλητες. 
1. ποιές αριθμητικες τιμες  του κάθε καναλιού χρησιμοποιούνται στις εν λογω πραξεις. Οι mean;
2. Aφου τεθει σε εφαρμογη ενας λογος ή ενας δείκτης , τι ακριβώς έχει συμβεί? Έχει προκύψει μια νεα εικόνα .tif με διαμορφωμένο ιστόγραμμα;
3. Δεν μπορω να αντιληφθώ την σημασια στην χρηση δεικτών.  Οι λόγοι ενισχυουν τα αντικειμενα που εκπεμπουν στο καναλι του αριθμητη, ταυτοχρονα μειωνοντας  την "ορατοτητα" των αντικειμενων που εκπεμπουν στο καναλι του παρονομαστη. Οι δεικτες τι ακριβως κανουν; Ο NDVI εχει αριθμητη θετικο , αυτο αντιληπτο , αλλα ποια η σημασια του παρονομαστη , πχ γιατι να μην χρησιμοποιηθει σαν αθροισμα στον παρονομαστη του NDVI , το (Β2+Β3) , τι θα αλλαξει;

Με εκτιμηση
Καταγράφηκε
chiossif

Μηνύματα: 272



WWW
« Απάντηση #6 στις: 03 Απρ 2019, 18:31 »

καλησπέρα. έλειπα την πέμπτη που έγινε το μάθημα για τους λόγους και δείκτες λόγω εργασίας, και οι απορίες παραμένουν ανυπερβλητες. 

Καλησπέρα :-)
Τίποτε δεν θα παραμείνει ως έχει: τα πάντα ρει και ουδέν μένει οπότε μην ανησυχείς. Προσωπικά δε, πιστεύω στο απόντι μη μάχου οπότε πάμε:

1. ποιές αριθμητικες τιμες  του κάθε καναλιού χρησιμοποιούνται στις εν λογω πραξεις. Οι mean;
Οι ακριβείς αυθεντικές ψηφιακές τιμές κάθε πίξελ ένα προς ένα. Αν χρησιμοποιήσαμε στην άσκηση τιμές από πολύγωνα ελάχιστα μέγιστα μ.ο. έγινε ώστε να έχουμε μια γενική επισκόπηση της συμπεριφοράς του λόγου / δείκτη.


2. Aφου τεθει σε εφαρμογη ενας λογος ή ενας δείκτης , τι ακριβώς έχει συμβεί? Έχει προκύψει μια νεα εικόνα .tif με διαμορφωμένο ιστόγραμμα;
ΝΑΙ έχουμε μια νέα εικόνα με τιμές σε κάθε πιξελ το αποτέλεσμα της πράξης πχ 4/3 των αρχικών καναλιών. Νέα εικόνα, νέο πίξελ, νέο ιστόγραμμα...

3. Δεν μπορω να αντιληφθώ την σημασια στην χρηση δεικτών.  Οι λόγοι ενισχυουν τα αντικειμενα που εκπεμπουν στο καναλι του αριθμητη, ταυτοχρονα μειωνοντας  την "ορατοτητα" των αντικειμενων που εκπεμπουν στο καναλι του παρονομαστη. Οι δεικτες τι ακριβως κανουν; Ο NDVI εχει αριθμητη θετικο , αυτο αντιληπτο , αλλα ποια η σημασια του παρονομαστη , πχ γιατι να μην χρησιμοποιηθει σαν αθροισμα στον παρονομαστη του NDVI , το (Β2+Β3) , τι θα αλλαξει;
Οι δείκτες (Α-Β)/(Α+Β) είναι ένα αλγεβρικό τέχνασμα (κανονικοποίηση) ώστε να λάβουμε αποτελέσματα στο εύρος [-1.0,+1.0] αντί του εύρους [0,+οο] που δίνει ένας λόγος Α/Β. Έτσι μπορούμε να συγκρίνουμε να κατωφλιώσουμε και γενικότερα να κατανοήσουμε καλύτερα την συμπεριφορά των πίξελ. Αντίθετα σε μία πράξη (Α-Β)/(τραλαλά+τραλαλώ) το αποτέλεσμα είναι απρόβλεπτο :-) 


Με εκτιμηση

Παρομοίως. Ελπίζω να βοήθησα :-)

Λέφτερα,
Ch Iossif
Καταγράφηκε

Σελίδες: [1]
  Εκτύπωση  
 
Μεταπήδηση σε: