topografoi.com
03 Απρ 2020, 09:24 *
Καλώς ορίσατε, Επισκέπτης. Παρακαλούμε συνδεθείτε ή εγγραφείτε.
Χάσατε το email ενεργοποίησης;

Σύνδεση με όνομα, κωδικό και διάρκεια σύνδεσης
Νέα: Επιστρέφουμε μετά από καιρό..
Σελίδες: [1]
  Εκτύπωση  
Αποστολέας Θέμα: Φωτοερμηνεία Τηλεπισκόπηση Εαρινό 2020 - Άσκηση 3η  (Αναγνώστηκε 856 φορές)
chiossif

Μηνύματα: 321



WWW
« στις: 26 Φεβ 2020, 19:42 »

Κυρίες, Δεσποσύνες και Κύριοι,

καλησπέρα σας :-)

Σήμερα 26/2 ολοκληρώθηκε η 3η Άσκηση του τρέχοντος εξαμήνου στην ΦΤ. Έτσι, για να βοηθήσουμε την διαδικασία επίλυσης αποριών, ανοίγουμε αυτό το θέμα στο οποίο μπορείτε να υποβάλετε τις ερωτήσεις σας και να διαβάζετε τις ερωτήσεις και τις απαντήσεις των άλλων.

Μην ξεχνάτε ΠΡΙΝ ρωτήσετε να διαβάζετε κατά σειρά: τις οδηγίες για το μάθημα και τις ασκήσεις του, τις σημειώσεις σας και ότι έχει ήδη ερωτηθεί εδώ.

Καλή και γόνιμη μελέτη :-)

Λέφτερα,
Ch Iossif
Καταγράφηκε

andronis

Μηνύματα: 16


« Απάντηση #1 στις: 27 Φεβ 2020, 09:02 »

Γεια σας και από μένα !
Θυμίζω, όσοι χρησιμοποιούν Windows :
-στην άσκηση 2, όσοι χρησιμοποιήσατε Command Prompt (cmd), μεταχειριστήκατε το slash ( / ) για να δηλώσετε κάποιο path
-στην άσκηση 3, στην κονσόλα Python του QGIS και στα προγραμματάκια *py που θα πειράξετε με κάποιον editor, θα μεταχειριστείτε το διπλό slash ( // ) για να δηλώσετε κάποιο path

Slash και διπλό Slash  για Windows !
Παράδειγμα τυχαίου path (στην κονσόλα Python του QGIS και στα προγραμματάκια *py)  :  C://RS_lessons//FT//ex_3//kommeni.tif
Καταγράφηκε
chiossif

Μηνύματα: 321



WWW
« Απάντηση #2 στις: 11 Μάρ 2020, 00:22 »

Κυρίες, Δεσποσύνες και Κύριοι,

καλησπέρα σας :-)

Μπορεί ο κορονοϊός να μας έκλεισε το Ίδρυμα αλλά εμείς συνεχίζουμε ακάθεκτοι.

Το 3ο ερώτημα έχει τρομάξει όλους όσους δεν παρακολούθησαν την διάλεξη. Εδώ θα γράψω τα βήματα για την εκτέλεση του κώδικα μέσα από το QGIS:

0. Μεταφορτώνουμε το αρχείο http://mycourses.ntua.gr/projects/goto/index.php/gdal_tutorial_scripts.zip και το βάζουμε έστω στον φάκελο C:\FT\Python
1. Στον ίδιο φάκελο αντιγράφουμε την κομμένη εικόνα μας έστω kommeni1.tif
2. Αποσυμπιέζουμε το αρχείο και τοποθετούμε το αρχείο gdal_tutorial.py είναι στον ίδιο φάκελο C:\FT\Python (αν δεν είναι το βάζουμε μετά την αποσυμπίεση)
3. Ανοίγουμε το αρχείο gdal_tutorial.py με notepad++ και κάνουμε τις ακόλουθες αλλαγές (χωρίς να χαλάσουμε τις εσοχές κενά ταμπ του προγράμματος):
3.1. filename="C:\\FT\\Python\\kommeni1.tif" στην γραμμή 13 αφού εδώ θα βρει να διαβάσει την εικόνα
3.2. for bandno in range(1,7): διότι έχουμε 6 κανάλια κι όχι 7.
4. Αποθηκεύουμε τις αλλαγές και βγαίνουμε από τον διορθωτή notepad++
5. Εκτελούμε το QGIS και στην κονσόλα της Python τρέχουμε τις εντολές:
5.1. import os
5.2. os.chdir("C:\\FT\\Python") για να πάει στον χώρο εργασίας μας
5.3. exec(open('gdal_tutorial.py').read()) για να τρέξει το πρόγραμμα
6. Τα αποτελέσματα βγαίνουν ακριβώς από πάνω. Τα αντιγράφουμε και τα επικολλούμε στην τεχνική μας έκθεση και απαντάμε στο ερώτημα όπως απαιτεί η εκφώνηση

Η διαδικασία είναι εξαιρετικά απλή και έχει δοκιμαστεί απροβλημάτιστα σε πολλούς υπολογιστές με ποικιλία παραθύρων ή εκδόσεων qgis. Αν προκύψει κάτι βεβαιωθείτε διπλά και τριπλά ότι έχετε ακολουθήσει τις οδηγίες. Αν το πρόβλημα παραμένει στην διάθεσή σας.
Να επαναλάβουμε εδώ ότι τα προγράμματα Πάιθον ή της gdal δεν τρέχουν πάντα από την μαύρη οθόνη των παραθύρων. Υπάρχει λύση στο πρόβλημα (προσθήκη διαδρομών στην μεταβλητή εκτελέσιμων διαδρομών του περιβάλλοντος) αλλά συνιστάται η λύση εκτέλεσης η οποία έχει αναφερθεί στις διαλέξεις ή εδώ.

Μην ξεχάσετε να επισκεφτείτε την σελίδα https://gdal.org/tutorials/raster_api_tut.html για μελέτη. Οι κώδικες σε C C++ είναι αδύνατο να εκτελεστούν σε παράθυρα από μη εξαιρετικά έμπειρους αλλά και τυχερούς χρήστες. Σταθείτε στην μελέτη των κωδικών σε Python.

Λέφτερα,
Ch Iossif
Καταγράφηκε

chiossif

Μηνύματα: 321



WWW
« Απάντηση #3 στις: 11 Μάρ 2020, 00:41 »

Κυρίες, Δεσποσύνες και Κύριοι,

καλησπέρα σας :-)

Ερώτηση:
στην 3η ασκηση τι εννοειτε στο 2ο ερωτημα με τα εγχρωμα συνθετα και πως επεκτεινουμε το ιστογραμμα;

Απάντηση:
«Να δημιουργήσετε τουλάχιστον τρία έγχρωμα σύνθετα, ίδια σε κάθε εποχή λήψης.» όπως 321, 453, RGB πάντα, και πολλά άλλα που επιδείχθηκαν στην διάλεξη. Προσοχή εμείς δεν έχουμε συμπεριλάβει το 1 και έχουμε 6 κανάλια συνολικά άρα το φυσικό έγχρωμο σύνθετο είναι το 321 RGB.
«Ενισχύστε την αντίθεση τους με επέκταση ιστογράμματος.» αυτό το κάνει το QGIS χωρίς άλλη παρέμβαση ΑΥΤΟΜΑΤΑ. Αν θέλετε ειδική ενίσχυση μπορείτε φυσικά να την επιλέξετε.

Ελπίζω να βοήθησα :-)

Λέφτερα,
Ch Iossif
Καταγράφηκε

chiossif

Μηνύματα: 321



WWW
« Απάντηση #4 στις: 11 Μάρ 2020, 14:51 »

Κυρίες, Δεσποσύνες και Κύριοι,

καλησπέρα σας :-)

Ερώτηση:
σχετικά με το ερώτημα 3β της άσκησης 3.Αρχικά στο 1ο ερώτημα έβγαλα τα σχεδιαγράμματα με multiband colour και συνδυασμό 1-2-3.Παρολαυτα στην python όταν έγραψα το πρόγραμμα μου βγήκαν
διαφορετικές οι μέγιστες και ελάχιστες τιμές. Ξέρουμε που μπορεί να οφείλεται αυτό η αν πρέπει να κάνω κάτι άλλο;

Απάντηση:
Σε αυτή την ερώτηση «που μπορεί να οφείλεται αυτό» η οποία απαντήθηκε στο μάθημα η απάντηση είναι ΝΑΙ. Αφενός έχουμε τα μιν μαξ του κώδικα και από την άλλη τα μιν μαξ του QGIS αλλά από ποια λειτουργία; από την ενίσχυση δεν θα συμφωνούν διότι παίρνει δείγματα για οικονομία ταχύτητας όπως είπαμε στην διάλεξη. Από αλλού εφόσον είναι στατιστικά αποτελέσματα ΝΑΙ θα πρέπει να συμφωνούν :-) Μια δοκιμή και με το gdalinfo με την κατάλληλη παράμετρο θα πείσει :-)

Ελπίζω να βοήθησα :-)

Λέφτερα,
Ch Iossif
Καταγράφηκε

Σελίδες: [1]
  Εκτύπωση  
 
Μεταπήδηση σε: