Συζητήσεις > Μαθήματα και Εξετάσεις

Φωτοερμηνεία Τηλεπισκόπηση Εαρινό 2019 - Άσκηση 3

(1/2) > >>

chiossif:
Κυρίες, Δεσποσύνες και Κύριοι,

καλησπέρα σας :-)

Σήμερα 27/2 ολοκληρώθηκε η 3η Άσκηση του τρέχοντος εξαμήνου στην ΦΤ. Έτσι, για να βοηθήσουμε την διαδικασία επίλυσης αποριών, ανοίγουμε αυτό το θέμα στο οποίο μπορείτε να υποβάλετε τις ερωτήσεις σας και να διαβάζετε τις ερωτήσεις και τις απαντήσεις των άλλων.

Μην ξεχνάτε ΠΡΙΝ ρωτήσετε να διαβάζετε κατά σειρά: τις οδηγίες για το μάθημα και τις ασκήσεις του, τις σημειώσεις σας και ότι έχει ήδη ερωτηθεί εδώ ή αναρτηθεί εδώ.

Καλή και γόνιμη μελέτη :-)

Λέφτερα,
Ch Iossif

chiossif:
Καλή ώρα σε όλες και όλους :-)

Υποδείξεις στο 3ο ερώτημα :

-> Τι παραδίδουμε (με σειρά σπουδαιότητας):

Τα αποτελέσματα εκτέλεσης του προγράμματος και για τις δύο εικόνες,
σύγκριση και αιτιολόγηση των τιμών οι οποίες προκύπτουν εδώ και από άλλα ερωτήματα νωρίτερα ή εντολές (gdalinfo),
οδηγίες για την εκτέλεση του προγράμματος,
μια περιγραφή των αλλαγών που κάναμε στο πρόγραμμα,
μια σύντομη αλλά πλήρη περιγραφή του κώδικα του προγράμματος.

-> Επιλέγουμε ΜΙΑ έκδοση, μία γλώσσα προγραμματισμού C ή C++ ή Python. Συνιστάται η Python εξαιτίας της ευκολίας αλλά και της συμβατότητάς της με το QGIS.

Αναλυτικότερα οι αλλαγές οι οποίες απαιτούνται:

-> Αλλαγή για το όνομα της εικόνας:
στην γραμμή 18 για τις C, C++ στην γραμμή 13 για την Python αλλάζουμε το πλήρες όνομα της εικόνας μας από το "/home/chiossif" σε "C:\\FT\\ASK3\\kommeni1.tif" για παράδειγμα σύμφωνα με τις οδηγίες που έχουμε δώσει.

-> Αλλαγή για το πλήθος των καναλιών:
στην γραμμή 54 στην C, στην γραμμή 52 στην C++ στην γραμμή 31 στην Python αλλάζουμε το εύρος των καναλιών. Δεν χρειάζεται αλλαγή η πρώτη τιμή (1) η οποία περιλαμβάνεται πάντα ενώ η 2η τιμή θέλει μείωση κατά 1 σε όλες τις γλώσσες. Προσέξτε ότι η range στην Python είναι ανοιχτή στο δεύτερο άκρο :-)

-> Αλλαγή για τα αρχεία επικεφαλίδες στις C C++ μόνο:
είναι πιθανή λόγω διαφορετικών εγκαταστάσεων qgis gdal και μεταγλωτιστών C C++ στον υπολογιστή σας διότι εξαρτάται από όλα αυτά στα παράθυρα της μικρομαλακής του Βασιλάκη του Πύλη ;-)

C C++ : ακολουθείστε τις οδηγίες / διαδικασία μεταγλωτίσεων όπως κάνατε στα ανάλογα μαθήματα προηγούμενων εξαμήνων.

Python : (επιπλέον οδηγίες με σειρά ενδιαφέροντος)
-> χρησιμοποιείστε το πρόγραμμα όπως προτείνεται στις τελευταίες γραμμές του κώδιμα δηλαδή μέσα από το QGIS. Στην 1η εντολή φορτώνουμε την βιβλιοθήκη στην 2η αλλάζουμε στον φάκελο εργασίας μας πχ C:\\FT\\ASK3\\kommeni1.tif και στην 3η (για το QGIS2) ή 4η (για το QGIS3) η εκτέλεση του προγράμματος. Τα αποτελέσματα βγαίνουν αυτόματα στο ίδιο μέρος. Τα βλέπετε με κύλιση προς τα πάνω.
-> διαβάστε την εισαγωγή στην Python
-> εγκαταστείστε το λογισμικό Sololearn Python στο κινητό σας για εύκολη εκμάθηση της γλώσσας
-> αναζητείστε στο διαδίκτυο την πληθώρα εγχειριδίων μαθημάτων τα οποία δίνονται ελεύθερα, ανοιχτά ή απλά δωρεάν.

Στην διάθεσή σας για περισσότερες οδηγίες ή υλικό αυτοδιδασκαλίας προγραμματισμού εντός του πλαισίου δραστηριοτήτων της κοινότητας.

Λέφτερα,
Ch Iossif

mariat:
καλησπερα
θα ηθελα να ρωτησω για τα καναλια red nir και swir που πρεπει να εμφανισουμε
νομιζω μας ειχατε πει οτι το κοκκινο καναλι ειναι το 3ο της εικονας μας αλλα με τη σειρα RGB και απο το ιστογραμμα δεν θα επρεπε να ειναι το 1ο?
ευχαριστω πολυ

andronis:
@mariat :
Δες τα κανάλια του Landsat 8 εδώ.
Όπως έκοψες την εικόνα σου, κράτησες τα κανάλια 2 έως 7 της αρχικής που κατέβασες. Οπότε η κομμένη εικόνα σου (εικόνες σου)  περιέχει τα κανάλια που περιγράφονται στο pdf που βλέπεις. Το κανάλι RED λοιπόν είναι το τρίτο ανάλι της κομμένης εικόνας σου.
Για τη  θεωρία των χρωμάτων και το χρωματικό μοντέλο RGB είπατε στη θεωρία. Δεν πρέπει να το συγχέεις με τα κανάλια του δορυφόρου.  Βοηθητικά δες και εδώ

mariat:
καλησπερα
θα ηθελα να ρωτησω για την φωτεινοτητα και αντιθεση των καναλιων πως θα χρησιμοποιησουμε τον μεσο ορο των τιμων ως αιτιολογηση?
αρκει μονο ο μεσος ορος ως αιτιολογηση?
ευχαριστω

Πλοήγηση

[0] Λίστα μηνυμάτων

[#] Επόμενη σελίδα

Go to full version