topografoi.com



Author Topic: Μεταμόρφωση του κέντρου της Αθήνας  (Read 5894 times)

dionysos

  • Administrator
  • Posts: 81
  • Gender: Male
  • Χόρεψε πάνω στο φτερό του καρχαρία...
 Μεταμόρφωση του κέντρου της Αθήνας, με τη μεταφορά Υπουργείων αλλά και της Βουλής, υπόσχεται νέα πρόταση!! Αν γίνει αυτό θα αλλάξει ριζικά η εικόνα του ιστορικού κέντρου..
 Περισσότερα :
               http://www.in.gr/news/article.asp?lngEntityID=839763&lngDtrID=244   
..Τοπογράφος που δεν πίνει, μην το εμπιστεύεσαι..

Κωστής

  • Administrator
  • Posts: 577
  • Gender: Male
    • kp
Μεταμόρφωση λοιπόν.. Με αφορμή το post του Νιόνιου και μια συζήτηση περί urban planning και urban design που πιάσαμε το μεσημέρι με τον Liberostelios, θα ήθελα ρίξω στο τραπέζι (ή στην οθόνη τελοσπάντων) μια ιδέα που προέκυψε κατά τη συγγραφή του θέματος στην πολεοδομία.

Άκουσα για τη διαφωνία μεταξύ ΥΠΕΧΩΔΕ και ενός ευρωβουλευτή του Συνασπισμού για την τύχη του χώρου του Πρώην Αεροδρομίου στο Ελληνικό. Το ΥΠΕΧΩΔΕ θελέι να χτιστει μερος αυτου και το υπόλοιπο να γίνει παρκο με αυτοχρηματοδότηση, ενώ ο ευρωβουλευτης του Συνασπισμου ισχυρίζεται πως η Ε.Ε. δεχεται να χρηματοδοτησει το 85% του έργου. Την απάντηση του Υπουργείου μπορείτε να διαβάσετε εδώ αλλά δεν είναι αυτό που με απασχολεί.

Ο χώρος του πρωην Αεροδρομίου είναι αρκετές χιλιάδες στρέμματα. Αν όλος αυτός γίνει ένα μητροπολιτικό πάρκο, αυτό θα είναι το μεγαλύτερο της Ευρώπης, ίσως του κόσμου. Το ερώτημα είναι: Το χρειαζόμαστε; Για μένα η απάντηση είναι όχι. Έχουμε δει ότι το πρόβλημα που υπάρχει είναι η έλλειψη ελεύθερων χώρων κοντά στο χώρο της κατοικίας. δίπλα στην πολυκατοικία. Δε δίνει καμία λύση ένα τεράστιο μητροπολιτικό πάρκο. Ποιός θα το περπατήσει; Ποιός θα το συντηρήσει; Ποιός θα το φυλάξει; Ποιόν θα ωφελήσει; Πάντως όχι τον πνιγμενο στο τσιμέντο Αθηναίο. Έχουμε τον Υμηττό. Έχουμε την Πεντέλη. Την Πάρνηθα. Η μαλλον τα ειχαμε. Αυτα τα κάψαμε.

Για μένα, η ανοικοδόμηση μέρους του χώρου αυτού μπορεί να δώσει μια λύση. Αλλά όχι με τον τρόπο που προτείνει το υπουργείο. Μπορούν να απαλλοτριωθούν (ή μεταφερθούν) πολυκατοικίες ή/και   ολόκληρα οικοδομικά τετράγωνα από το κέντρο της Αθήνας και να δοθούν ανταποδοτικά κατοικίες σε συγκροτήματα που θα χτιστούν στο χώρο του Ελληνικού (προφανως δεν αναφέρομαι σε όλη την έκταση, αλλά σε τμήμα της). Μάλιστα, με δεδομένο οτι απο του χρονου θα γινει και κτηματολόγιο στην Πρωτεύουσα, μπορεί ταυτόχρονα με τις δηλώσεις ιδιοκτησίας να γίνεται και μια δήλωση ενδιαφέροντος από τους ιδιοκτήτες που θα επιθυμούσαν την μεταφορά/απαλλοτρίωση της ιδιοκτησίας τους. Έτσι, θα δημιουργηθούν  ελεύθεροι χώροι, μέσα στα Ο.Τ. και σε συνδυασμό με κάποια ενοποίηση των ακαλύπτων των πολυκατοικιών να επιτευχθεί ενα ικανοποιητικό αποτέλεσμα. Σε αυτό το μήκος κύματος  κινείται και η πρόταση του Στ. Μάνου, ο οποίος προτείνει τη δημιουργία 20 πάρκων μεσα στην Αθήνα.
Εν πάση περιπτώσει, νομίζω ότι η τάση προς τη δημιουργία του μεγαλύτερου μητροπολιτικού πάρκου, στερείται λογικής και θα πρέπει να επανεξεταστεί.         
« Last Edit: 23 Οκτ 2007, 23:25 by Κωστής »

liberostelios

  • Administrator
  • Posts: 145
  • Gender: Male
Αν και δε μου το είπες αυτό όταν συζητάγαμε (:P) αυτή η ιδέα μου μοιάζει πολύ όμορφή αλλά, όπως θα αντιλαμβάνεσαι, είναι πρακτικά αδύνατο να υλοποιηθεί! Όχι λόγω του ζητήματος των εξόδων κλπ. αλλά επειδή θα πρέπει να είμαστε σίγουροι για την αντίδραση των κατοίκων! Σου υπενθυμίζω ότι για να πάρεις ένα ΟΤ από το κέντρο της Αθήνας, ή οπουδήποτε, και να το πας στο Ελληνικό (ώστε να κάνεις πάρκο το ΟΤ) τότε θα πρέπει να συμφωνήσουν ΟΛΟΙ οι κάτοικοί ΟΛΩΝ των πολυκατοικιών που βρίσκονται εκεί! Σου μοιάζει δυνατό κάτι τέτοιο; Και, αν ναι, τότε σκέψου πόσο δύσκολο είναι για τα καταστήματα εκείνης της περιοχής.

Δε θεωρώ, λοιπόν, εφαρμόσιμη τη λύση αυτή όπως δε θεωρώ και ιδιαίτερης χρησιμότητας το να φτιάξουμε το μεγαλύτερο πάρκο της Ευρώπης, αν και θα είναι όμορφο, δε λέω... ;D


Εν πάση περιπτώσει, νομίζω ότι η τάση προς τη δημιουργία του μεγαλύτερου μητροπολιτικού πάρκου, στερείται λογικής και θα πρέπει να επανεξεταστεί.         
Δε νομίζω ότι στερείται λογικής! Αντιθέτως, είναι το πιο λογικό... Διότι, αν φτιάξουμε το μεγαλύτερο πάρκο της Ευρώπης τότε θα έχουμε να το λέμε στην επόμενη προεκλογική περίοδο, ενώ αν διαθέσουμε τους ίδιους πόρους αλλού (κι ας είναι πιο χρήσιμο) τότε δε θα βολεύει τόσο πολύ στη διαφήμιση... ::)

Κωστής

  • Administrator
  • Posts: 577
  • Gender: Male
    • kp
Σου υπενθυμίζω ότι για να πάρεις ένα ΟΤ από το κέντρο της Αθήνας, ή οπουδήποτε, και να το πας στο Ελληνικό (ώστε να κάνεις πάρκο το ΟΤ) τότε θα πρέπει να συμφωνήσουν ΟΛΟΙ οι κάτοικοί ΟΛΩΝ των πολυκατοικιών που βρίσκονται εκεί! Σου μοιάζει δυνατό κάτι τέτοιο;

Για αυτό και μίλησα για την εκμετάλλευση του Κτηματολογίου, ως μέσο διερεύνησης των προθέσεων των ιδιοκτητών. Περνάμε τις θετικές σε μια βαση δεδομένων κάνουμε ενα query και τσουπ, έχουμε κατι πιο χειροπιαστό από υποθέσεις, γρήγορα και απλά. Α, παρεμπιπτόντως, σε ότι αφορά τη συμφωνία ΟΛΩΝ εχω να κανω 3 επισημάνσεις. Πρώτον, δεν ειναι απαραίτητη η μεταφορά ολόκληρων ΟΤ, αρκούν καποιες πολυκατοικίες ώστε να διαμορφωθούν εύκολα προσβασιμοι χωροι για τους παροικούντες τα ΟΤ (επιπλέον μπορεί να δωθεί και λύση στο πρόβλημα της σταθμευσης με υπογεια παρκινγκ και ελευθερο χώρο στην επιφανεια, δείτε και εδω). Δευτερον, αν εσύ ειχες ενα διαμερισμα σε πολυκατοικία 35+ χρονων θα σε χαλαγε ενα καινουργιο διαμερισματακι στο ελληνικό κοντα στο παρκο; Α, και ενα τριτο, αυτη τη στιγμη, στη περιπτωση συνιδιοκτησιας μιας πολυκατοικίας, για να γκρμιστει και να ξαναχτιστει απαιτειται η συναίνεση του 100% των ιδιοκτητων, στο Κτηματολογιο ειχαμε πει οτι σκεφτονται να το ρίξουν στο 67% ξερει κανενας τπτ; Αν ισχυει, μπορει να ισχυσει και εδω κατι αντιστοιχο (όχι ότι συμφωνώ επι της αρχής με το 67%...).   

[offtopic]βασικα ναι, δε στο πα οταν συζηταγαμε περι urban planning, απλα ανεφερα το ονομα σου για να απαντησεις, μη μιλαω μονος μου :P [/offtopic]

vagvaf

  • Administrator
  • Posts: 204
  • Gender: Male
  • Not all those who wander are lost.
μια γρηγορη σκεψη που εριξα ειναι οτι πρεπει να γινει οπωσδηποτε ενας τεραστιος σταθμος παρκινγκ και να βγει μια εξοδος του μελλοντικου ΜΕΤΡΟ ωστε να τραβαει ολους του κατοικους των ομορων περιοχων να πηγαινουν μεχρι εκει με το αυτοκινητο τους και να παιρνουν μετρο.

Δεν θα ηταν ασχημα να γινει ενας συγκοινωνιακος κομβος οπως αυτος που εγινε στο Νεο Κοσμο οπου λεοφορεια, μετρο και τραμ συναντιουνται.

αυτη η πολυπαθη λεοφορος βουλιαγμενης να αποσυμφωρηθει! θυμαμαι απο μικρος που ακουγα στις ειδησεις, η Βουλιαγμενης ειχε μονιμως προβλημα.

ενα μερος φυσικα να γινει παρκο και να υπαρχουν ποδηλατα του Δημου, οπου μπορει καποιος να νοικιασει και να κανει μια τεραστια βολτα, χωρις να χρειαζεται να φερει το δικο του κλπ κλπ

το ζουμι της υποθεσης νομιζω οτι δεν πρεπει να κοιταχτει μονο απο μια πλευρα "το μεγαλυτερο παρκο της ευρωπης", "το μεγαλυτερο παρκινγκ του κοσμου" ή "το μεγαλυτερο εννιαιο γυαλινο κτηριο του μπαμπη"  ;D

υπαρχει χωρος (και αρκετος μαλιστα) για ολα
« Last Edit: 26 Οκτ 2007, 11:13 by Sairin_Lote »
I ♥ Python's Standard Library
Ⓐ▼▲ Ⓐ▼▲

 

Copyright © topografoi.com